Irriationen pumpar i mina ådror

Det drar igång ikväll. Äntligen. Som man längtat. Som man törstat efter denna klassiska vardagsunderhållning. Ligorna startade för några veckor sedan och nu drar alltså Champions League igång - älskar man fotboll? Ja. Det gör man.

Jag minns med irriation tillbaks på föregående års upplaga av den ärofyllda turnering som alltså drar igång ikväll. Kommer ni ihåg att de som vann hela skiten och som hyllats som bland annat "världens genom tiderna bästa lag" och "det oslagbara laget" inte var värdiga segern? Kommer ni ihåg den fullkomliga domarskandalen i semifinalen? Kommer ni ihåg att det plötsligt blev tillåtet att spela handboll i eget straffområde? Kommer ni ihåg att en norsk flintskallig gubbe hamnade i blåsten av en tysks andedräkt? Nej, det minns ni inte.

Det är pinsamt.
Barcelona är inte bra.
De är överskattade.
Eller nej, nu är jag bitter.
Men nok fan är de inte värdiga vinnare av Champions League.
De är värdiga vinnare av finalen. Men av semifinalen? Nej.
De blev totalt ägda. De blev utmanövrerade i en match och 92 minuter. Sen smällde Iniesta till.
Anfallet efter fick de plötsligt spela handboll i sitt egna straffområde.
Fotboll är charmigt. Det är så små marginaler.
Men tråkigt är det när det avgör matcher. När domare avgör matcher.

Tänk att Barcelona inte var värdiga finalister. Nu mår jag plötsligt så himla bra, men ändå så himla dåligt.

Manchester United, seger i Turkiet. Tack!

Kommentarer
Postat av: SP

så rätt så rätt , min lille påg .

dessutom fick vi 1 rättvis seger i Turklandet.

2009-09-17 @ 19:23:33
Postat av: Anonym

Det du glömmer är att Barcá spelade bort Man United i 90 minuter i finalen! ;)

2009-09-20 @ 17:44:16

Vad har du att säga om inlägget ovan?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din reflektion:

Trackback
RSS 2.0