Innan det är för sent..

Man tar alldeles för mycket för givet. Du vet att de finns där omkring dig, människorna du tycker om och litar på. Du vet att de finns där för dig, som en viktig del av ditt liv. Utan dessa människor, utan denna viktiga del av ditt liv som du tar för givet, kommer ditt liv att se helt annorlunda ut. Nu, när du läser detta, är du antagligen helt främmande med tanken, men. Det händer olyckor. Folk försvinner utan att du ens hinner förbereda dig och då står du där - utan den där viktiga delen av ditt liv.

Tänk att någon som står dig nära plötsligt en dag bara är borta. Tänk på alla saker du hade velat säga till personen och alla saker du hade velat göra med personen. När chansen inte finns och du blickar tillbaka, ångrar saker du gjorde men framför allt saker du inte gjorde. Tänk den dagen du står där alldeles ensam med ett tungt hjärta som aldrig fick tillfälle att lättas.

Jag har varit inne på det innan och kommer säkerligen vara inne på det igen. Att visa kärlek är något av det allra viktigaste här i livet, för din och den du känner kärleken för. Att jag älskar min farmor är för mig väldigt självklart. Hon finns alltid där och jag försöker alltid finnas där för henne. Hon är personen som funnits med sedan födslen och hon är den person som alltid kommer finnas med - så länge både hon och jag finns vid livet. Att hon finns här för mig är så självklart att det nästan kan betäcknas som farligt. Hon är så nära att hon är tagen för givet.
 
Det finns mycket man tar för givet här i livet, trots att det plötsligt bara kan vara borta. Angående min farmor vet man aldrig när det plötsligt inte finns någon May Pålsson längre. När det sedan är slut så är det slut och då är det för sent att säga vad man tycker, tänker och framför allt känner till den personen. Våga visa känslor - innan det är för sent!

Jag har bestämt mig för att sluta ta allting sådant här för givet. Att alla som finns i min närhet finns kvar om ett år. Att alla jag tycker om och känner för finns där när morgondagen gryr. Att alla som betyder någonting för mig fortfarande vill veta av mig om några veckor. Att ta saker för givet är farligt, väldigt farligt. Ta tag i saker - innan det är för sent!

Det är svårt att säga orden jag älskar dig. Det kvittar hur många gånger du har sagt det, varje gång känns det som ett stort man skall bestiga bara då man ska uttrycka tre enkla ord. Det finns så mycket i de tre enkla orden. Det finns så mycket som gör det svårt att säga, trots att det egentligen borde vara världens kanske självklaraste sak att säga till människor man älskar. Säg det - innan det är för sent!

Du lever bara ett liv. Många gånger får du bara en chans. Om du låter tillfället åka förbi kanske samma tillfälle aldrig återkommer. Om du struntar i att ta chansen kanske du aldrig får den igen och då står du där - tomhänt, bortgjord och blickar tillbaka och undrar vad fan du sysslade med. Gör saker direkt - innan det är för sent!

Det är inte förräns det är för sent man inser vad man skulle sagt, gjort och visat. Det är inte förräns man verkligen inser hur lätt saker verkligen händer som man inser att man lever farligt. Alldeles för ofta inser vi saker för sent.

Bruce Springsteen - Wreck on the Highway
En händelse som får honom att inse att livet är kort och att det bara finns ett per person att leva.




Kommentarer
Postat av: Lisa

Usch, tanken av att min farmor ska försvinna.. Nej. Mycket bra skrivet Simon, fick tårar i ögonen!

2009-08-20 @ 17:34:46
Postat av: damir

fyfan simon va bra skrivet! som sagt så följer ja din blogg lite då & då när ja har tid för de.

ja tycker iallafall att de var bra skrivet och att ja håller med dig om allt. man borde verkligen sprida din blogg till andra för du skriver alltid vettiga saker :)



puss från damir! <3

2009-08-20 @ 18:46:29
Postat av: Alexander der keffer

Jävlig klokt! Och bra skrivet.

2009-08-20 @ 19:41:52
Postat av: Per, killen från kädarp. Du vet?

Ja, vad ska man säga. Du är bättre än din bror när det gäller svenska i alla fall.

2009-08-20 @ 20:46:22
Postat av: Robin

återigen simon- bra skrivet! rysningar till låten!

2009-08-20 @ 21:45:48
Postat av: linnea hansson

du är helt insane simon, verkligen. blir berörd av dina texter till max. Påtal om att inte glömma bort dom som finns närmast, det var ju lite det jag menade med namnet på msn som du undrade över, remember? Men återigen, INSANE! PERFEKT! keep up the good work!

2009-08-20 @ 22:49:05
Postat av: Anonym

bra skrivet kollar din blogg varje dag och läser samma saker om och om igen så jä*la grymt skrivet<3<3

2009-08-21 @ 20:15:16
Postat av: sara

jäklar du skriver bra! många kloka tankar :)

2009-08-21 @ 21:45:40
URL: http://miracle.devote.se

Vad har du att säga om inlägget ovan?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din reflektion:

Trackback
RSS 2.0