Tänk om..

Nyligen uppstigen från min säng och redan bänkad här vi datorn. Precis som vanligt behövs bara något knapptryck eller två, sen är jag igång. Sitter nu tillbakalutad och njuter, fullkomligt njuter av musikens fängslande förmåga. Bruce Springsteens rosligt underbara stämma väller ut ur mina högtalare: "I don't wanna fade away, oh girl, I don't wanna fade away..".

Tänk om.. Om ingen behövde tyna bort. Om inte någons liv behövde domineras av negativa känslor. Om världen var tom på sorg, hat och ilska. Tänk om det inte fanns några jobbiga långdragna slut. Att det bara tog slut, pang, slut. Utan att behöva lida. Utan att behöva tänka. Bara några sekunder.. sen slut, precis som i cybervärlden. Eller kanske ännu bättre, tänk om det inte fanns några slut överhuvudtaget? Tänk om man slapp det där smärtsamma avslutet. Tänk om man slapp blicka bakåt och drömma sig tillbaka. Tänk om..

Jag läste någonstans en tjej som påstod att ingen dör oskuld, livet knullar oss alla. Det må vara brutalt uttryckt. Men kanske, ja kanske, har hon någonstans en poäng? Under livet kommer svackor. Livet är ingen motorväg där trafiken rinner på utan problem. Alla har problem. Alla kommer att bli ledsna. Alla kommer att vara förbannade.

Tänk om livet var som en dans på rosor. Pfft, patetiskt.

Kommentarer
Postat av: IzzyDizzy

Ingen dör oskuld, livet knullar oss alla.



Fantastiscule...

2009-08-12 @ 13:29:55
Postat av: Martin

Du säger att "Livet knullar oss alla", då får du gärna skicka skicka livet till mig.

2009-08-12 @ 13:33:43
Postat av: Shia Fan

Hej, är du ett Shia LaBeouf fan?



Kika då in den här bloggen!

http://shiaalabeouf.blogg.se

2009-08-12 @ 13:46:13
URL: http://shiaalabeouf.blogg.se/
Postat av: Mats

Fruktansvärt trevligt att läsa dina tankar faktiskt! är du ett Shia LaBeouf fan? gött ;)

2009-08-12 @ 18:47:50
URL: http://www.chasingkharma.com
Postat av: Simon

Något fan till Shia LaBeouf är jag dock inte, men kanske ska ta och fördjupa mig i saken. Återkommer i ämnet!

2009-08-12 @ 21:02:36
Postat av: Macke

Om nu inte sorg, hat och ilska skulle finnas. Hur skulle man veta när man är glad, kär eller lycklig? Allt skulle vara likadant och man skulle inte märka någon skillnad. På så sätt skulle även lyckan och allt positivt förändras och då blir inget varken roligt eller tråkigt utan det bara finns där och allt är likadant.



2009-08-15 @ 22:11:34
Postat av: mandii

sjuuukt bra blogg ;)

2009-08-17 @ 01:54:00
URL: http://aprils.devote.se

Vad har du att säga om inlägget ovan?

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Din reflektion:

Trackback
RSS 2.0